wtorek, 12 maja 2015

Sałatka z czosnkowym winegret

Nigdy nie przepadałam za sosem winegret. Sałatka z musztardą, a fuj. Przecież musztardę się je z parówkami (tak, wiem z czego są parówki, nie musicie mnie uświadamiać). Pewnego zimowego popołudnia zjadłam sałatkę, która zmieniła moje podejście. W sumie sama sałatka nie była niczym szczególnym, trochę sałaty, kilka pomidorków i papryka. Ale ten dressing..


Składniki na sałatkę:

1. Sałata
2. Pomidorki koktajlowe
3. Czerwona papryka
4. Marchewka

 
Składniki na winegret: 


1. Wyciśnięty lub (bardzo) drobno pokrojony ząbek czosnku
2. 2 łyżeczki musztardy
3. 2 łyżeczki brązowego cukru
4. Sok z połowy cytryny
5. Pół łyżeczki soli
6. Zioła prowansalskie (ilość wg. uznania, ja daję łyżeczkę)
7. 5 dużych łyżek oliwy z oliwek
 
 
Przygotowanie:


1. Sałatę myjemy i rwiemy, pomidorki i paprykę kroimy. Marchewkę najlepiej zetrzeć na tarce.

2. Wszystkie warzywka ładnie ze sobą łączymy w misce na sałatki.

3. Połączyć ze sobą składniki na dressing, są dwa sposoby (1) wszystko wlać do słoika, zakręcić i pobawić się w barmana szejkującego drinki (2) składniki połączyć w miseczce i mieszać je trzepaczką do jajek. Dzięki tym sposobom uzyskacie sos bez "musztardowych grudek".

Po zjedzeniu tej sałatki jesteście chronieni przed wampirami do wczesnego poranka  dnia następnego. Nie liczcie na namiętne pocałunki ze swoim partnerem.. Chyba, że zjecie ją razem, wtedy możecie się całować do samego rana, będąc podwójnie chronionymi przed wampirami.



26 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować, bo wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo nie tylko apetycznie wygląda ale i pysznie smakuje :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jak tu zielono i świeżo! W sam raz na wiosnę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wiosnę wszystko rozkwita, blog też ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. wierzę na słowo, sałatka pyszna. Zdjęcia to potwierdzają, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam uwielbiam musztardę tylko w takich sałatkach :) Robię podobny winegret, ale jakoś do tej pory nie wpadłam, aby wcisnąć tam czosnku... Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz czosnek w potrawach, to z pewnością Ci zasmakuje :)

      Usuń
    2. Już dodałam zainspirowana Twoim wpisem. Jestem mężatką i jak małża nafaszeruję tym samym żarełkiem to jest ok, a czosnek uwielbiamy oboje :) Wyszło pyyyycha!

      Usuń
    3. Super, cieszę się bardzo, że smakowało! Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Uwielbiam robić takie sałatki, są przepyszne! Aż głodniałam. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że są przepyszne, najlepsze na lekką kolację.

      Usuń
  6. Odrzucić marchewkę i dla mnie sałatka idealna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sałatkach jak w miłości - wszystkie ruchy dozwolone :)

      Usuń
  7. He he szkoda, że perfumy nie są tak trwałe jak czosnek. Nie byłabym sobą gdybym nie kombinowała, aby dodać tu jakiś element mięsny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ze tez nigdy o tym nie pomyslalam! Rzeczywiscie perfumy powinny byc tak trwale jak czosnek :) serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  8. Na pewno kiedyś taką zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety za papryką nie przepadam ale poza tym lubię podobne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mozna zrobic bez, tez wychodzi dobra.

      Usuń
  10. Uwielbiam sałatki więc dla mnie super;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ummm, jak ona wygląda! Uwielbiam wszelkiego typu sałatki :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...