wtorek, 21 stycznia 2014

12 Years a Slave

Dwa dni temu miałam okazję wybrać się na ten film do kina. Przed obejrzeniem go nie widziałam zwiastuna, więc nie miałam pojęcia co mnie czeka.  




Z kina wyszłam pełna emocji, a myśli w mojej głowie buzowały. Dzięki tej ekranizacji mam naprawdę ochotę zagłębić się w ten kawałek historii. Przez ostatnie parę lat powstało niewiele filmów, które są naprawdę dobre i zasługują oklasków po każdym seansie (tak na marginesie, w kinie, w którym ja byłam, ten film zebrał brawa od publiczności). Dzieło zostało nakręcone na podstawie książki Solomona Northupa, który został bezkarnie zniewolony. Porwano go jako wolnego człowieka i zrobiono z niego niewolnika. Film porusza temat okrucieństwa Panów nad swoimi niewolnikami oraz problem rasizmu w postkolonialnej Ameryce. Uważam, że ta produkcja jest bardzo obiektywna i jestem dumna z Amerykanów, że nie bali się nakręcić takiego filmu, ponieważ rasizm jest w Ameryce do dziś aktualnym problemem. Nie zastanawiajcie się czy iść do kina. Uwierzcie mi, że 12 Years a Slave jest warte obejrzenia.


A jakie ciekawe filmy, godne polecenia, Wy ostatnio oglądaliście?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...