poniedziałek, 3 lutego 2014

Małże w sosie pomidorowym z warzywami

Uwielbiam owoce morze! Jem je dopiero od jakiś 3 lat (wcześniej ogarniał mnie strach na myśl o zjedzeniu ośmiorniczki) i staram się nadrabiać stracone lata. Co mnie do nich przekonało? Wyjazd do Włoch, a dokładniej do Cinque Terre, gdzie spróbowałam Fritto Misto, czyli prażone w oleju kalmary, krewetki, ośmierniczki. Było to tak przepyszne, że kiedy o tym myślę to czuję, że moje ślinianki wariują.. W sobotę postanowiłam dogodzić mojemu podniebieniu i wraz z moim chłopakiem (moim prywatnym mistrzem kuchni!) ugotowaliśmy małże. 

Przepis:

(wystarcza dla 3,4 osób)

  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 50 g selera
  • pól pora
  • 1 duża marchewka lub 2 małe
  • puszka krojonych pomidorów
  • łyżka koncentratu pomidorowego rozpuszczonego w  1/2 szklanki ciepłej wody
  • około 2/3 butelki białego wytrawnego wina
  • pietruszka
  • 2 kg małży
  • sół
  • cukier
  • pieprz
  • chili
  • 2 liście laurowe

1. Warzywa kroimy w małe kawałki 







2. Myjemy małże i wyrzucamy te które są otwarte, a po domknięciu otwarte pozostają (mam nadzieję, że rozumiecie co mam tutaj na myśli)

3. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę oraz czosnek. 

4. Gdy cebula się zeszkli, wrzucamy resztę warzyw, liście laurowe i smażymy.

5. Do podsmażonych warzyw dodajemy pomidory z puszki oraz 1/3 butelki wina.



6. Przekładamy warzywa (wraz z sosem) do dużego garnka.

7. Wrzucamy do garnka małże i wlewamy resztę wina oraz rozpuszczony w wodzie koncentrat pomidorowy.

8. Dodajemy pieprz, sól oraz cukier

9. Małże gotujemy przez około 5-10 minut

10. Na końcu posypujemy danie świeżą pietruszką i podajemy z bagietką, najlepiej czosnkową.


                                                                           Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...